Friday 8 August 2014

Syawal 2014 (#kueh raya #baju raya #balik kampung #raya #proposal #vertigo #takdeopenhouse)...panjang tajuk kali ni..

Selamat hari raya, alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan olehNya untuk menyambut bulan syawal...mohon ampun & maaf di atas segala kekhilafan, kita hanyalah manusia biasa yang tak penah lekang dari melakukan kesilapan & kesalahan..

pejam celik pejam celik dah raya keberapa pun dah tak tau..cepatnya masa berlalu..sibuknya jadual ku, dari bulan puasa sampai la sekarang...tapi yang penting dapat buat kuih raya yang banyak tahun ni..hihihii...

Raya ketiga sudah bermula tugasku sebagai seorang pelajar, poyo tak, orang sibuk raya, aku dok sibuk buat proposal, berkurung dalam bilik, tapi sempat gak la tolong family husband i buat kenduri arwah masa raya kelima tu (jumaat)...

Hari sabtu malam gerak balik putrajaya, ahad gueh sambung buat proposal balik...akhirnya hari khamis dah hantar proposal...yessssssss....tapi biasalah ada jugak lagi pindaan sana sini...nasib baik minor jer..

Disebalik kekalutan & kesibukan dari bulan puasa sampai sekarang, akhirnya berjaya jugak beraya dengan jayanya walaupun baju raya beli tiga empat hari sebelum raya..hahahahhh..

pastu boleh lak sakit..nak cerita jugak, ntah apa ntah nama penyakit tu, pelik, VERTIGO..simptom dia korang akan rasa pening, nak berdiri tak boleh, nak duduk tak selesa, nak tido pun serba tak kena, tak stable, semua benda berpusing-pusing...duniaku berpusing-pusing selama beberapa minit, pastu ok, pastu jadik lagi, selama beberapa hari jugak la..so cane nak buat kerja...mula-mula pi hospital kena inject je, dua hari gak la tak boleh puasa, ingatkan hilang camtu je, masa hari rabu, raya keberapa ntah, tak larat nak kira dah, jadi balik, terpaksalah makcik pi jumpa pakar ENT, dia cek semua la, tapi part paling tak best tu bila Dr. masukkan kamera yang kecik tu dalam hidung aku, sakit ya amat, sampai mencurah-curah air mataku, aku tak nangis tau, dia keluar sendiri, tak dapat control...hua..hua..huaaa..pastu siap kena pi terapi lagi cane nak handle kalau DIA DATANG lagi, ubat jangan cerita la, stok 3 bulan punya, muntah aku tengok, siap ada appointment pi jumpa fisio lagi, nak gelak aku dengar..pastu bila cerita semua orang gelak. Sabar jela...hehehhee

Dr.  kata garam dalam telinga aku tak berada dalam tempat sepatutnya, apa ntah..pelik penyakit tu..tapi yang penting Dr cakap tak serius sangat, cuma bila pusing-pusing tu je tak boleh buat pape, yang penting ubat kena sentiasa makan, BAIK DOKTOR..alhamdulillah, lega aku dengar, husband aku siap boleh buat lawak lagi, mesti aku selesa nak bernafas, maklumlah, lubang hidung dah kena gali, huaahuuuuaaaaahuuuaaaaaa...

Disebabkan beberapa sebab, maka tahun ini tiadalah open house, 1st time tak buat open house sejak kami berkahwin...huhuhuu...ramai dah kawan-kawan aku & my hubby tanya...ampun ye..ceq tak sempat sangat...ingatkan tak kerja, lagi free rupanya lagi sibuk, sibuk apa pun aku tak tau, so sekarang ni nak rest jap sehari dua..tapi kalau korang ajak aku pi open house korang, inshaaAllah aku pi..

Walaupun ikut perancangan aku akan beraya sakan tahun ni, maklumlah jadi student, kononnya nak duduk kampung sampai 2 minggu, tapi raya keberapa dah bermula rutin ku sebagai student untuk menyiapkan proposal aku...dengan nak siapkan beberapa projek dalam perancangan lagi, doakanlah ye..

Kesimpulannya kita hanya mampu merancang, tuhan menentu segalanya...

2 comments:

  1. Samalah kita xdak open house...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula kan june, kononnya tahun ni free la sangat hidup ni, tapi kelam kabut pasal apa ntah..huhuuhuu..sabo jela..

      Delete