Monday 22 September 2014

Vertigo & Betaserc

Ni sambungan part 2 pasal vertigo...hahahah..boleh gitu...

Hari tu dah cerita sikit pasal vertigo, pastu ingat tak stok 3 bulan ubat tu, namanya Betaserc. Gueh dengan tidak konsistennya makan la ubat ni, kan doktor prescribe sehari 2 biji selama 3 bulan, ingat aku nak follow sangat, hahahahhhh...

Nak dijadikan cerita, lately aku sangat susah nak tido, tak tau la nape, puas betoi nak tido, kalo tido pun kejap-kejap terjaga, nak dapat sehari 4 jam pun susah. Penah aku tak dapat tido hampir 3 hari, adoooiiiii..situasi ni sangatlah tidak sesuai dengan diriku yang bergelar ratu tido ni, mau nya tak dapat gelaran tu, dengan kiraan 10 sahaja aku dah hanyut..husband aku selalu perli, kalau aku cakap ngantuk nak tido maksudnya memang dah selamat la, ribut ke, gempa bumi ke, memang aku takkan terbangun punya...

Tapi KINI TIDAK LAGI...huhuhuuuu

Puas jugak aku memikir, nape la jadi camni, habis nikmat tido ku..pikir punya pikir akhirnya aku syak mesti ubat ni yang punya angkara..pastu aku pun cek ngan pakcik google, rupanya antara side effect ubat ni antaranya adalah insomnia...patutlah..

Korang bayangkanlah disebabkan aku tak boleh tido, habis cerita korea aku layan, running man siap tengok balik dari episod 1, roommate siap aku tengok online sampai habeh dah..cerita yang best-best tayang kat channel 393 aku dah habeh tengok dah online, nak tunggu depan tv macam lambat je..layan jela online...huhuhuu..

So sekarang ni, aku ambik ubat ni selang-selang, kadang-kadang aku selang sampai seminggu, hahahha  melampau tak, selagi aku tak pening aku tak ambik ubat, pastu bila dah stat pening sikit-sikit, mulalah aku kelam kabut ambik ubat balik, tapi kesannya aku tak boleh nak tido betul-betul 2 hingga 3 hari jugak la, lepas habis kesan ubat tu, aku akan tido selena-lena nya..so sekarang ni aku menjadi burung hantu menemani suamiku bekerja sehingga larut malam (isteri solehah gitu, huahuauuuu)...

Kadang-kadang bila satu nikmat (walaupun kecil pada padangan kita) diambil dari kita baru kita belajar menghargai betapa besar nikmatNya..




No comments:

Post a Comment